Voluntariat Social “Regala somriures”

El voluntariat transforma

REGALA SOMRIURES

El projecte de voluntariat social és un dels motors de la Fundació. Gràcies als voluntaris podem fer activitats lúdiques, acompanyaments a la gent gran, i també els esdeveniments solidaris que contribueixen a conscienciar a la societat de les necessitats de les persones amb Alzheimer i els seus cuidadors.

Actualment tenim més de 41 voluntaris actius. De diverses edats i perfils que participen en les activitats de la Fundació segons les seves motivacions, i disponibilitat:

En circumstàncies normals els voluntaris ens acompanyen regalant molts Somriures:

1. Festes, celebracions i aniversaris: bingo, concurs de truites, pastissos, carnaval, sessió de fotos, Sant Joan, Nadal, Sant Jordi…
  2. Setmana de l’Alzheimer:
    1. Teatre
    2. Caminada Solidària “Posa Llum a l’Alzheimer”
  3. Jornada Solidària
  4. Sortides culturals al poble
  5. Excursió al riu amb els voluntaris “La Caixa”
  6. Acompanyament a persones grans a casa
  7. Celebracions i xerrades en la setmana del Voluntariat:
  8. Teatre i activitats per Nadal
  9. Transport Adaptat

Més Cors Solidaris

També cada cop més les empreses és mostren més receptives a que els seus equips facin col·laboracions solidàries en entitats socials com és el cas de La Caixa  i Ciments Molins.

Abast Institucional

En l’àmbit institucional estem ampliant l’abast participant en la Mesa Comunitària i  la Comissió de la gent gran, el Consell de Participació del centre de dia i altres iniciatives amb agents socials, associacions i entitats socials i comercials del poble.

Regala Somriures en línia

Aquest any 2020 la situació de pandèmia per la Covid-19 ens ha descol·locat a tots.
A partir del mes de març hem vist reduïdes les possibilitats de realitzar activitats grupals, presencials, acompanyaments… i no poder donar tot el suport que habitualment veníem donant.

Però també vam detectar que sorgeix una nova via per poder acompanyar i donar suport des de la distància i de forma segura tenia molt de sentit, pel que transformem el programa Al teu Costat, d’acompanyament presencial en el programa “Somriures en Línia”, de suport i acompanyament telefònic realitzat pels voluntaris, que de seguida que el posem en marxa ens adonem del gran valor que té per les ganes d’ajudar d’ells i la necessitat de les persones que es beneficien del programa de sentir-se acompanyats durant els temps de la pandèmia.

Somriures en línia ha suposat un gran recolzament i ha potenciat el vincle social que a persones en situació de soledat, aïllament, o risc social, malauradament ja venia colpejant abans de la pandèmia, ara amb els confinaments forçats aquestes situacions es poden agreujar.

El nostre objectiu és promocionar totes aquestes accions de voluntariat social a Pallejà i als municipis del voltant i, per extensió, a la comarca del Baix Llobregat.

Impacte Social, més de 8.000 persones

El projecte Regala Somriures té un gran impacte social, en els beneficiaris directes, els voluntaris, i les famílies, i en l’equip de la Fundació que es senten recolzats per aquesta iniciativa solidària.

Visualitza el projecte de voluntariat social 2021 clicant en aquest enllaç.