Fem costat

El projecte “Fem Costat” es nodreix de les donacions puntuals o periòdiques de particulars amb les que fem un fons d’ajuda econòmica i recolzament emocional a persones que no puguin valer-se per si mateixes, i que ni  elles ni les seves famílies tinguin mitjans econòmics suficients com ara, per fer front a les despeses derivades de la seva dependència.

Els ajuts van dirigits a persones que es troben en una situació de precarietat social o de salut i que necessiten recolzament econòmic per poder mantenir una qualitat de vida digna.

Està destinat, principalment, a persones grans de les poblacions de Sant Vicenç dels Horts, La Palma de Cervelló, Molins de Rei, Cervelló, Sant Andreu de la Barca, Santa Coloma de Cervelló i Pallejà. De totes maneres, de vegades es presenten casos de persones menors de 65 anys i també són incloses a aquest fons.

Es financen despeses relacionades amb necessitats bàsiques com la higiene o l’alimentació (s’ofereix la possibilitat de venir a dutxar-se i/o a dinar al centre de dia a persones que viuen en unes condicions precàries), i amb serveis relacionats amb la seva dependència física o psíquica, com l’assistència al centre de dia, l’atenció al propi domicili, la utilització del transport adaptat per visites mèdiques o per venir al centre de dia. Tanmateix, per fer petites adaptacions al domicili que ajudin a millorar la seva autonomia i per l’adquisició d’elements que facilitin la mobilitat de la persona. Es pot finançar des del 100 % de la despesa fins a un 50%.

Funcionament del Fons

1. Detecció del cas.

Des dels serveis socials municipals, un donant o amic de l’entitat o un treballador o voluntari rep o detecta la necessitat de suport econòmic i social d’una persona. Es traspassa aquesta detecció a la treballadora social de la Fundació que contacta amb la família per demanar tota la informació necessària.

2. Recepció de la sol·licitud d’ajut amb la documentació requerida.

La treballadora social recull la documentació bàsica: fotocòpia del DNI de la persona i a ser possible d’un familiar de referència, ingressos de la persona i, si procedeix, un informe social i/o mèdic.
Paral·lelament a la recollida d’aquesta informació, la persona que demana l’ajut omple el full de sol·licitud.
A criteri de la comissió que estudia el cas es pot requerir més informació o documentació.

3. Valoració del cas i concessió de l’ajut.

Hi ha una comissió composta per la treballadora social, la directora i el responsable de captació de fons on es presenta el cas, s’aprova i es decideix l’import i durada de l’ajut. Es comunica per escrit a la família i l’interessat la concessió de l’ajut.

4. Justificació de l’ajut rebut.

Es presenta fotocòpia de les factures o rebuts que justifiquen la despesa i a la seva finalització es valora la continuïtat o no, de l’ajut.
Aquest fons es va renovant constantment i es pressuposta anualment.

La Fundació té constituïda una comissió econòmica on es revisa mensualment la situació financera de l’entitat i, entre altres tasques, es ratifiquen els nous ajuts atorgats amb aquest Fons i el seu estat actual. Tanmateix, a les reunions del Patronat es passa nota de tots els ajuts atorgats durant l’any i de l’estat del Fons. Els contes anuals de l’entitat estan auditades.

Tanmateix, la comissió avalua si l’ajut ha resolt o minvat la necessitat a cobrir.

Impacte i Balanç Social
  • Evitar situacions d’aïllament social i possibilitar l’assistència als serveis socials facilitant el transport.
  • Acompanyament i suport psicosocial.
  • Atenció a les necessitats bàsiques de la vida diària, com la higiene, alimentació, acompanyament, etc.

Moltes persones han pogut seguir vivint en el seu domicili i al seu entorn familiar gràcies a aquest projecte!
Estem molt orgullosos de poder ajudar i estem molt agraïts de totes les persones que ens fan donatius amb aquesta finalitat.
Com diem a la fundació “un poquet és molt i cada poquet compta”.
Si ens necessites diga’ns-ho, si ens pots ajudar no ho dubtis.

“Que cap persona gran deixi de ser atesa per manca d’ingressos suficients”