Unitat d’Envelliment Actiu

Des dels seus inicis la Fundació Ana Ribot ha treballat per millorar la qualitat de vida de la gent gran en la zona del Baix Llobregat.

L’augment de la població de més de 80 anys, i l’allargament de l’esperança de vida, fa que les persones grans visquin més anys, però molts cops amb l’autonomia minvada a nivell funcional, a més d’una important prevalença de les malalties neurodegeneratives en aquesta franja d’edat.

Així, hem anat creixent impulsats per l’augment d’aquesta necessitat social, i treballem cada dia per alentir al màxim el procés d’envelliment. La nostra tasca és oferir qualitat assistencial i un programa d’estimulació integral de les capacitats romanents de cada persona, tot integrant-los en un entorn social, on tenen veu i es sentin que formen part.

La nostra missió és que aquestes persones puguin romandre en el seu entorn familiar i social el màxim de temps possible, amb qualitat de vida  digna per a ells i els seus cuidadors.

Com treballem l’envelliment actiu a la Fundació?
  • Atenció Centrada en la Persona: 2 grups de treball segons els perfils funcionals.
  • Programa d’Estimulació per alentir el procés d’envelliment. 4 Tallers i activitats diaries adaptades a cada grup: estimulació cognitiva, orientació a la realitat, psicomotricitat, musicoteràpia, pintura i manualitats.
  • Integració social amb activitats, sortides, activitats lúdiques, celebracions i aniversaris.
  • Seguiment personalitzat i avaluació amb les famílies.

Més informació