Centre de Dia

El Centre de dia “Ana Ribot” és un servei de caràcter social inscrit en el registre d’Entitats Serveis i Establiments Socials de la Generalitat de Catalunya (núm S05072).

En circumstàncies normals, està obert de dilluns a divendres des de les 8:30h a les 20h i els dissabtes de 9h a 17h. Només tanca diumenges i Festius.
Està ubicat a Pallejà, C\Vallés i Ribot numero 2, i tenim places col·laboradores i privades.

En temps de la Covid-19 hem ajustat els horaris segons les circumstàncies, per més informació podeu fer-nos qualsevol consulta a info@fundacioanaribot.org

El seu objectiu és oferir un servei d’acolliment diürn i d’assistència a les activitats de la vida diària per a persones grans amb dependència i/o Alzheimer, així com potenciar les diferents capacitats físiques, cognitives, socials, emocionals de la persona gran per mantenir-les actives i estimulades i que puguin romandre a casa el màxim de temps possible amb qualitat de vida per a ells i les seves famílies.

Estem organitzats en dues unitats:

La Unitat d’Envelliment Actiu                                                                                    La Unitat d’Alzheimer

Per a persones grans amb algun grau de dependència.                                 Separada per persones en estat moderat i avançat
Treballem per mantenir i potenciar al màxim les seves                                 de la malaltia on treballem sota la filosofia
capacitats en l’àmbit físic, funcional i cognitiu.                                                 d’estimulació multisensorial.
Separada per persones autònomes i dependents físicament.

Què Fem?

Per tal de potenciar les diferents capacitats de la persona fem diferents activitats, entre les que es troben: la psicomotricitat, l’estimulació cognitiva, el manteniment de les activitats de la vida quotidiana, la musicoteràpia, les manualitats… entre d’altres.

Ho fem mitjançant la organització diària de tallers per grups:

• Persones autònomes.
  • Persones dependents físicament.
  • Persones amb demència moderada.
  • Persones amb demència avançada.

Qui ho fa?

Un equip multidisciplinari preparat humana i professionalment per intentar millorar la qualitat de vida de la gent gran.

• Equip gerocultor
  • Infermera
  • Fisioterapeuta
  • Psicòleg
  • Terapeuta Ocupacional
  • Animadora Social
  • Treballadora Social
  • Musicoterapeuta

Tallers
  • Estimulació cognitiva
  • Estimulació multisensorial
  • Teràpia d’Orientació a la Realitat
  • Psicomotricitat
  • Musicoteràpia
  • Lectura

Activitats lúdiques i integració comunitària
  • Celebracions
  • Activitats intergeneracionals
  • Teatre
  • Sortides al poble per Sant Jordi, Dia de la Dona…
  • Activitats al Jardí
Servei de Transport Adaptat

També disposem de transport adaptat per a les persones que ho necessiten.

La Fundació disposa de dues furgonetes adaptades.

El servei es readapta constantment segones les necessitats dels usuaris i dels seus familiars, o del volum d’usuaris que demanen transport.

Molts dels nostres usuaris i usuàries són dels pobles del nostre entorn: Molins de Rei, Sant Andreu de la Barca, Corbera, Sant Vicenç dels Horts…

(Més informació)
En aquesta “escola” de persones majors amb alguna mena de dependència, treballem per a aconseguir un envelliment actiu, adaptant-se sempre a les necessitats de les persones.
Darrere de tota una Fundació que lluita per a aconseguir mantenir un alt nivell de qualitat en l’atenció a la gent gran.
I al final de la cadena uns “amics” de la Fundació que aposten pel nostre treball, col·laboradors, empreses i entitats que aporten recursos econòmics per a fer possible aquesta realitat.

“Un poquet és molt i cada poquet compta”