LA FUNDACIÓ ANA RIBOT DAVANT L’ESTAT D’ALARMA PEL COVID-19 I EL TANCAMENT DEL CENTRE DE DIA

20 mayo, 2020 Blog 0

Situació actual de la Fundació:

– Centre de dia: està tancat i finalment s’ha aplicat a la plantilla un ERTO del 40%.

– El Servei d’atenció Domiciliaria segueix en funcionament, i s’està atenent a 74 famílies.

– Estem enviant personal de la Fundació a les residencies que es troben en situació crítica per poder atendre als seus usuaris i usuàries..

Actuacions que s’estan fent des de 19 de març són les següents:

ATENCIÓ A LES FAMÍLIES:

– Seguiment a totes les famílies per part del personal del centre de dia (treballadora social, terapeuta ocupacional, integradora social, fisioterapeuta) per veure com evolucionen els avis i avies durant el confinament i per detectar necessitats concretes a les que puguem donar resposta en la situació actual

– També hi ha un equip de 12 voluntaris, i cadascun d’ells fa trucades setmanals a 3 persones grans del centre que viuen sols, o passen molt temps sols a casa, per xerrar una estona amb ells.

– Estem repartint menjar als domicilis de les persones que ho han sol·licitat perquè estan soles, o no tenen possibilitat de cuinar.

– Hem obert un telèfon de suport psicològic a les famílies i cuidadors de persones amb dependència, per consultes relacionades amb la situació actual. Horari de 9 a 14h. 679770131

GRUPS DE SUPORT:

La psicòloga que estava monitoritzant els grups de suport està fent seguiment telefònic als participants, famílies/cuidadors de malalts d’Alzheimer i altres dependències.

ESTIMULACIÓ A CASA:

El nostre treball en el centre de dia és estimular a les persones grans perquè es mantinguin actives i desenvolupin al màxim les seves capacitats físiques, cognitives, funcionals i socials. L’activitat diària, els tallers, la relació amb el grup i amb l’equip d’atenció, les activitats lúdiques que organitzem, etc.. són un gran estímul que els hi marca una rutina activa, tan important i en aquesta darrera etapa de la vida.

El confinament a casa pot implicar per a una persona gran l’acceleració dels procés d’envelliment a nivell funcional, motor, i cognitiu, i pot afectar molt més a una persona amb demència o Alzheimer. A banda que té un impacte directe en la motivació i l’estat d’ànim que pot veure’s molt afectat negativament.

Davant d’aquesta situació l’equip de professionals del centre està fent les següents actuacions:

– Donar pautes o consells de com organitzar la rutina diària i de com atendre als usuaris quan comencen a aparèixer conductes disruptives o problemàtiques.

– Recomanar activitats que poden dur a terme a casa amb el seu familiar (activitats lúdiques, tasques de la llar, activitats més sensorials, etc. depenent de cada usuari i situació).

– Fer un seguiment de l’estat físic de l’usuari, valorar la situació i donar pautes o consells de forma individualitzada.

– Oferir setmanalment, als usuaris que creiem que més ho necessiten, un petit bloc de fitxes d’estimulació cognitiva que es farà arribar per correu electrònic. Excepcionalment, amb els usuaris que no poden imprimir les fitxes a casa, els hi fem arribar impreses, amb el suport del personal que reparteix de menjar. També repartim material per escriure i pintar als usuaris que no en tinguin a casa seva.

– Hem preparat uns vídeos de psicomotricitat perquè els nostres usuaris puguin seguir des de casa i així potenciar el manteniment de les capacitats físiques, tan necessari en aquest moment. Aquests els hi fem arribar setmanalment, a través del correu electrònic.

– El musicoterapeuta organitza petits grups de persones i fa una sessió de musicoteràpia que els avis poden fer des de casa, doncs la música es una eina amb la que gaudeixen molt!

EL DIA DE SANT JORDI VAREM PORTAR UNA ROSA A CADASCUN DELS NOSTRES USUARIS I USUARIES I VA SER MOLT EMOCIONANT VEURE QUE LA MAJORIA D’ELLS ESTAN BÉ PERÒ ENS TROBEN MOLT A FALTAR, I NOSALTRES A ELLS TAMBÉ, I ÉS QUE ANAR AL CENTRE DE VIDA ÉS VIDA!

Mantenint les distàncies i prenent totes les mesures de seguretat, però vam anar, i serà un dia inoblidable per a tots, perquè les situacions com aquesta ens fan valorar les petites coses del dia a dia, que abans donàvem per fetes i que ara trobem tant a faltar.