És el moment de canviar el model d’atenció a les persones grans!

És el moment de canviar el model d’atenció a les persones grans!

20 mayo, 2020 Blog fundacio 0

Àngels Saldaña

Directora de la Fundació Ana Ribot

Treballar per aconseguir mantenir a la persona gran a casa seva, al seu entorn familiar, social i comunitari, amb la qualitat de vida corresponent a un ésser humà del segle XXI. Per aconseguir aquest objectiu, és responsabilitat de les administracions públiques posar a l’abast de les persones grans, els recursos i les Entitats no lucratives que puguin garantir una atenció al 100% al servei de la persona.

Respecte per la persona, per la seva intimitat, pels seus interessos, pels seus gustos i preferències, en general, pel seu model de vida i per com vol viure aquesta última etapa de la seva vida.

Posar al seu abast els recursos adients, necessaris i segurs, de la mà d’entitats amb valors ètics, socials i humans. Uns recursos actualitzats i adients al moment i Societat que estem vivint, prioritzant el que la persona vol, el que la persona prefereix.

Posar al seu abast uns professionals qualificats tècnic i humanament, personal amb la formació, els principis ètics i un salari digne. Professionals de diferents àrees (gericultores, terapeutes ocupacionals, psicòlegs, fisioterapeutes, infermeres, educadores socials, metges geriatres) que ajudin a la persona gran a viure millor, que potenciïn les seves capacitats i que cobreixin les seves mancances.

Posar a l’abast els recursos, els espais, les activitats que permetin, que ajudin, que animin a la persona gran a sortir de casa, relacionar-se amb els altres, a compartir i treballar plegats. I adequats als diferents graus d’autonomia: casals, centres d’estimulació i activació, pisos amb serveis, espais comunitaris, centres respir…..i sí, els serveis residencials per a situacions d’alta dependència, casos de persones que ja no es poden mantenir a la seva llar, amb un entorn càlid i acollidor i uns professionals preparats psicològicament i sanitàriament per acompanyar en aquesta última fase de la vida.

I es pot fer, i s’ha de fer, tenim el deure de fer-ho, per amor i respecte als nostres GRANS.