La Fundació Ana Ribot durant l’estat d’alarma front el COVID-19

La Fundació Ana Ribot durant l’estat d’alarma front el COVID-19

31 marzo, 2020 Blog 0

Benvolguts/Benvolgudes,

Volem compartir amb vosaltres la situació actual de la Fundació durant l’estat d’alarma decretat pel Govern per fer front al Covid-19, i el decret de la Generalitat del 14 de Març conforme s’havien de tancar els centres de dia de la gent gran, entre d’altres.

CENTRE DE DIA

Dissabte 14 de Març la Generalitat decreta el tancament de tots els centres de dia de la gent gran, i l’activació d’un protocol d’atenció a persones vulnerables que estiguessin soles a casa, o que les famílies no els poguessin atendre. Després de parlar amb totes les famílies per informar-les, són 9 persones que estan rebent els àpats a casa diàriament, i als que els hi cal, tenen atenció domiciliaria personal o a la higiene.

També s’ha posat en marxa el Programa al Teu Costat de Voluntariat per donar suport emocional per telèfon a les persones que estan soles, i que no estan confinades amb les seves famílies. Us adjuntem les recomanacions a les famílies per a la gent gran.

SERVEI DE TRANSPORT ADAPTAT

També hem interromput el servei de transport adaptat, però hem establert uns serveis mínim per les gestions de les persones vulnerables que estan soles a casa i que els hi cal que els hi porten menjar, medicaments, etc..

SERVEI D’ATENCIÓ DOMICILARIA

Respecte al Servei d’atenció Domiciliaria algunes famílies han demanat la suspensió temporal del servei. Continuem atenent a altres i l’Ajuntament ens demana que prestem el servei dels casos que ells ens puguin derivar. En aquests moments el servei està funcionant a un 60% aproximadament.

MESURES IMPLEMENTADES

Degut a la incertesa de la durada d’aquesta situació en la que tots ens trobem, hem pres la decisió de no facturar les quotes pels serveis i hem decidit aplicar un ERTO del 100% de la jornada a alguns treballadors/es d’atenció directa als avis i avies. A la resta de departaments s’ha aplicat un ERTO parcial per aconseguir mantenir els serveis mínims i cobrir les necessitats que amb el pas dels dies puguin anar creixent. L’ERTO està previst fins a finals de maig, encara que serà fins que el centre de dia es torni a obrir i el servei d’atenció domiciliaria es reprengui al 100%.

Són moments difícils per a tothom, i ens trobem davant una situació nova i incerta que ens està generant moltes pors i angoixes. Estem segurs, però, que guanyarem nous aprenentatges, que ens facin més forts com a societat, que ens ajudin a valorar les petites coses del dia a dia i a replantejar de forma positiva les nostres prioritats, i els nostres valors socials, personals, medi ambientals i econòmics.

La nostra voluntat és la de continuar treballant en la nostra missió, cuidant a la gent gran i fent el possible perquè puguin viure la darrera etapa de la vida amb la màxima plenitud, sentint-se respectats, i en el seu entorn familiar i social, amb qualitat de vida per a ells i els seus cuidadors.