CELEBRACIÓ 20 ANYS DE LA FUNDACIÓ ANA RIBOT

2Capçelera fab 20 anys
El 5 de Novembre 2021, va ser un dia molt emocionant perquè va ser l’aniversari de la Fundació, 20 anys cuidant a la gent gran del Baix Llobregat!

I arribem plens de projectes i il·lusió per seguir contribuint a que les persones grans puguin viure en el seu entorn familiar el màxim de temps possible amb qualitat de vida per a ells i els seus cuidadors.

CELEBRACIÓ AL CENTRE DE DIA PEL MATÍ

Al matí ho vàrem celebrar al centre de dia, en cada planta, mantenint els grups bombolla, i amb tot l’equip. Alguns d’ells en formen part del projecte des de els inicis, entre ells la Directora, l’Àngels Saldaña, que va agrair a tots la seva contribució a aportar qualitat de vida a la gent gran, tot adaptant-se als reptes i a l’evolució que hem anat vivint en els darrers anys, i molt especialment, durant la Covid.

Una menció molt especial mereix en Ramon Llort que va assistir a la celebració amb la seva dona, la Rosa Juncadella, doncs ell va ser el impulsor del centre de dia, en donar-se compte que la gent gran necessita una atenció especialitzada, perquè puguin viure la darrera etapa de la vida amb benestar i amb la seva família.

CONCERT DE BACH A LA CRIPTA DE GAUDÍ PER LA TARDA

Per la nit vàrem gaudir d’un Concert de Bach, a la Cripta de Gaudí, un entorn preciós en el que en Xavier Molins, President de la Fundació, va fer balanç dels anys passats, va recordar a les persones que ja no hi són, i agrair a tots els que han fet possible arribar fins aquí. I és que sense el recolzament d’entitats, empreses i donants particulars la Fundació no hagués pogut atendre a 386 persones en aquest 20 anys, oferint-los la qualitat assistencial necessària per potenciar les seves capacitats romanents i aportar-los benestar emocional, especialment important per a les persones amb Alzheimer. També va tenir unes paraules per als voluntaris i voluntàries, que són un dels motors de la Fundació, doncs el seu acompanyament és clau per integrar al nostres grans en la vida social i comunitària. Per últim, destacar a l’equip de la Fundació que s’ha anat adaptant a les necessitats que han anat sorgint, s’han format i han treballat amb dedicació i vocació social, sota la Direcció de l’Àngels Saldaña, impulsora de l’organització del centre de dia en dues unitats especialitzades: la Unitat d’Alzheimer, i la d’Envelliment Actiu per tal de poder oferir a les persones grans l’estimulació i tracte adient segons les seves patologies.

Seguidament va començar el Concert, amb una selecció de cantates de Bach interpretades per Solistes Salvat Beca Bach (Maria Pujades, soprano; Eulàlia Fantova, alto; Ferran Mitjans, tenor; Oriol Mallart, baix) i Bachcelona Consort (Daniel Ramírez, oboè; Ignacio Ramal, violí; Cristina Altemir, violí; Guillermo Turina, cello; Daniel Tarrida, clavecí). Volem agrair a la Fundació Bachcelona, l’organització del Concert, que va encantar als assistents.

La Directora de la Fundació va tancar la celebració fent referència al nous projectes que estan en marxa per ampliar els nostres serveis assistencials i obrir-los també a la gent gran de l’entorn per treballar de forma preventiva les patologies cognitives i funcionals. Així, a curt termini esperem tenir acabada la planta que dona al jardí, per poder millorar els espais per al personal, una sala de gimnàs i fisioteràpia, i una sala polivalent per fer activitats, trobades amb les famílies, etc..

Per al futur estem molt il·lusionats en poder posar en marxa el primer centre de nit a Catalunya per donar respir a les famílies dels usuaris i usuàries del centre de dia, de forma temporal, per vacances o circumstancies especials.

I per últim, no podríem ser aquí sense el recolzament de la família Molins que des de sempre ha mostrat una gran vocació social inspirada en l’Ana Ribot, àvia de l’actual President en Xavier Molis, que sempre es va implicar en la millora del benestar de les persones del seu entorn a Pallejà. Un llegat de valors integrats en els seus descendents que continuen la seva feina en l’entorn actual.

GRÀCIES A TOTS !