II Concurs de Dibuix

Breathe Simple Photo Facebook Cover

L’any passat, dintre dels actes de celebració de la 6ª Jornada Solidària, vam poder realitzar el I Concurs de Dibuix  de la Fundació Ana Ribot amb tot l’alumnat de les escoles de primària del poble. Consistia en què els nens i nenes fessin un dibuix amb la temàtica “Els meus avis i la gent gran”,  a classe.  El fet que els nens i nenes fessin el dibuix a l’escola i no a casa era important pel fet que d’aquesta manera tots els alumnes participarien i farien l’activitat junts. De seguida les tres Escoles Àngel Guimerà, Escola la Garalda i Escola Jacint Verdaguer, de Pallejà, van donar resposta a participar!

Vam rebre una gran resposta per part de les tres Escoles i els seus alumenes, amb uns dibuixos magnífics i molt artístics i vam lliurar els premis, gràcies a la col·laboració de MILAN i la FUNDACIÓ PORT AVENTURA, la mateixa tarda de la Jornada Solidària, als jardins del centre de dia, el mes de juny de 2019, en un ambient festiu i de celebració. Va haver un guanyador per cicle i un guanyador general. El dibuix guanyador hagués estat el cartell de la Jornada Solidària d’aquest any 2020, si l’haguéssim pogut celebrar.

Enguany i malauradament, la situació actual de pandèmia no ens ha permès la celebració de la Jornada Solidària l’any 2020, en la que hagués estat la seva 7ª edició, Però vam pensar que sí podríem fer la II edició del Concurs de Dibuix, que tindria la temàtica “Un nadal diferent” ja que es va proposar el mes de novembre i ens vam posar novament en contacte amb les tres Escoles i vam traslladar la proposta, amb la intenció també d’adaptar-la a la situació actual i, de nou, les tres van respondre!

Durant els mesos de desembre i gener les escoles han pogut preparar la realització de l’activitat amb els seus alumnes i el mes de gener vam recollir els dibuixos, amb ajuda dels voluntaris de la Fundació.

A la Fundació, després de tenir els dibuixos en quarantena, vam organitzar un jurat que ha treballat en la deliberació de manera adaptada a les mesures i restriccions actuals i han pogut decidir en quatre sessions, els dibuixos guanyadors del concurs d’enguany. En aquesta ocasió, vam decidir que hi hauria un guanyador per cada curs, des de P3 fins a 6è curs (en comptes d’un guanyador per cada cicle) i el Guanyador general, igual que la primera edició, per tant hi ha hagut un total de 10 nens i nenes que han estat premiats.

El dia 11 de febrer vam fer arribar els premis a cada escola, segons havien resultat guanyadors/guanyadores els seus alumnes. Aquest any hem comptat novament amb la col·laboració de MILAN, que ha donat material escolar per a cada premiat. La Guanyadora general, a més, ha tingut un detallet per part de la Fundació.

Els avis i àvies han preparat un petit vídeo d’agraïment per a fer-lo arribar als nens i nenes que han participat, han gaudit molt i patit una mica en la deliberació perquè els dibuixos han estat molt elaborats i tots eren molt artístics, i es feia difícil escollir!! Tots els dibuixos formaran part d’un àlbum que exposarem en la propera Jornada Solidària, tal i com ja vam fer en la primera edició, quan podem tornar a organitzar-la.

Volem agrair a tots els nens i nenes la seva participació, esforç i dedicació en la realització de les petites obres d’art que ens han fet arribar i que ens omplen el cor, els avis i àvies gaudeixen i s’emocionen davant d’elles i tenen ganes de repetir, per el que esperen amb il·lusió la III edició del Concurs!!

També volem agrair especialment als professors i equips Directius de les tres Escoles per la vostra implicació i esforç en poder portar endavant la proposta, amb les situacions excepcionals en què tots ens trobem, en el nostre dia a dia.

V.V.R. Guanyadora General del II Concurs de Dibuix “Un Nadal Diferent”: