SOMRIURES EN LÍNIA

La Fundació Ana Ribot, des dels seus inicis l’any 2001, compta amb persones voluntàries que, de forma desinteressada, han estat acompanyant-nos i donant suport.

La Fundació sempre ha apostat pel voluntariat i per arribar a desenvolupar un projecte de voluntariat social, és per això que treballa en la recerca i la provisió de recursos econòmics i humans per a tirar-lo endavant, des de l’any 2013 s’introdueix la figura de coordinació i planificació del pla anual de voluntariat i neix el projecte REGALA SOMRIURES per fomentar l’envelliment actiu, promoure la participació comunitària de la gent gran i fer acompanyaments a domicili amb voluntaris, per a trencar amb la soledat, l’aïllament i altres situacions de risc social, mitjançant suport emocional i seguretat.

Aquest any 2020 la situació de pandèmia per la Covid-19 ens ha descol·locat a tots. A partir del mes de març hem vist reduïdes les possibilitats de dur a terme activitats grupals, presencials, acompanyaments … i no poder donar tot el suport que habitualment venim donant… però també vam detectar que sorgeix una nova necessitat i també la manera de poder acompanyar i donar suport des de la distància i de forma segura tenia molt de sentit, pel que transformem el programa Al teu Costat, d’acompanyament a domicili i el completem creant el programa “Somriures en Línia”, de suport i acompanyament telefònic realitzat pels voluntaris, que de seguida que el posem en marxa ens adonem del gran valor que té per les ganes d’ajudar d’ells i la necessitat de les persones que es beneficien del programa que expressen des de l’inici: la de poder mantenir el contacte amb l’exterior, amb la fundació, perquè no poden venir de cop al centre de dia o perquè el servei d’ajuda a casa s’ha hagut de suspendre, en moltes ocasions i paradoxalment, per prevenció.

Amb les persones grans que han d’estar a casa, que no poden sortir pel risc que implica i de la necessitat actual de poder acompanyar, de parlar amb algú per compartir com ens sentim, per la incertesa i la por que genera aquesta nova situació… en els difícils moments actuals, Somriures en línia ha suposat un gran suport i ha potenciat el vincle social que a persones en situació de soledat, aïllament, o risc social, malauradament ja venia colpejant abans de la pandèmia, ara amb els confinaments forçats aquestes situacions es poden agreujar i, a sobre, ens apropem al Nadal, tan diferent aquest any.

El nostre objectiu és promocionar totes aquestes accions de voluntariat social a Pallejà i als municipis del voltant i, per extensió, a la comarca del Baix Llobregat.

I volem fer un reclam a totes aquelles persones que pugueu tenir coneixement d’una situació en la que un avi o àvia estigui en situació de soledat, aïllament o necessiti del nostre suport, per a que ens puguem posar en contacte amb ell o ella i poder-lo fer costat, ajudar-lo i acompanyar-lo especialment en aquest Nadal diferent!