Origens i Historia

Com va sorgir la Fundació?

En Ramón Llort, persona amb una llarga trajectòria de compromís social, va veure la necessitat d’un Centre de Dia per a la gent gran de Pallejà i es va adreçar a la família Molins per veure si el podien ajudar.

Un cop plantejada, el dia 29 de març de 2001 , diversos membres de la família van constituir en memòria de la Sra. Ana Ribot, la “Fundació Ana Ribot”. Amb aquests impuls i la implicació també de l’Ajuntament el 5 de novembre de 2001 es va crear el Centre de Dia per a la gent gran de Pallejà.

Qui era la Sra. ANA RIBOT?

Era una persona que tenia un gran sentit del servei, era una persona molt servicial, que sempre estava pendent dels altres i amb discreció sempre ajudava la gent gran del seu voltant.

Traslluïa una felicitat interior expressada amb un somriure sincer i amb una actitud d’obertura i amor cap als altres. Valors heretats de l’Ana Ribot, una dona “especial” que, a la seva mort (19 de setembre de 1958) va deixar un gran buit a la seva extensa família Molins-Ribot.

No es troben fets espectaculars ni grans actuacions en la vida de la mare de família i mestressa de casa. La seva feina va ser molt normal i habitual en les dones d’aquella època, dedicades a atendre la seva família, a educar els seus fills i a portar casa seva.

Malgrat això, hi havia una grandesa amagada i va fer amb molt d’amor totes aquestes activitats quotidianes. Era una dona amb una intensa pràctica religiosa, era senzilla i profunda.

A la seva vida diària, el seu amor cap als altres i la seva generositat, deixà constància de la seva fe.

La Fundació Ana Ribot va néixer amb la finalitat de convertir els valors en accions concretes, accions dirigides a les persones més necessitades i vulnerables.

Una mica d’història

El centre de dia va néixer amb una capacitat per a 24 placesi el 2009 es va ampliar a 48 places, les actuals.

A més, des del primer moment el centre va comptar amb la col·laboració de diferents voluntaris i el 2013 es va crear el projecte de voluntariat “Regala Somriures”.

A partir de demandes dels propis usuaris del Centre de Dia, a l’any 2014 s’inicia el Servei d’atenció a Domicili.

El nostre interès per ajudar a les famílies i cuidadors de les persones que pateixen Alzheimer o altres demències ens fa posar en marxa els grups terapèutics de suport a cuidadors.

Catalan Catalan English English Spanish Spanish