Regala Somriures

Pàgina Oficial de la Fundació Ana Ribot

REGALA SOMRIURES

Projecte iniciat l’any 2013

Cost del projecte anual: 10.667 euros (2,09 euros persona sensibilitzada / acompanyada)

Impacte social:

7 avis amb risc d’aïllament social acompanyats

35 avis ajudats a sortir del domicili diàriament

54 avis acompanyats en les seves activitats

+ de 5.000 persones sensibilitzades

Gràcies al vostre suport podrem:

promoure el voluntariat social en l’àmbit de la gent gran que afavoreixi la cohesió social, la participació comunitària i la inclusió social de les persones grans a Pallejà i municipis del voltant.

Segueix llegint …

Com ho fem:

Mitjançant l’acompanyament, la participació i la col·laboració de voluntaris formats que tenen el suport de la Fundació per, entre tots, sensibilitzar dels drets i necessitats de la gent gran, donar suport emocional, compartir experiències, trencar amb la seva solitud  i acompanyar-los  en diferents activitats.

Què pots fer tu?:

Pots fer una aportació econòmica per donar suport a aquest projecte  Vull fer un donatiu

Pots fer-te amic de la fundació i fer aportacions periòdiques Vull fer-me’n amic

Pots fer voluntariat Vull fer-me’n voluntari

Per què necessitem voluntaris a la Fundació Ana Ribot?

– Perquè volem fomentar l’envelliment actiu i promoure la participació de la gent gran en activitats comunitàries, mitjançant l’acompanyament.

– Per desenvolupar accions de sensibilització del projecte, així com altres activitats que s’organitzen durant l’any (presentacions, xerrades, actes solidaris, diades, festes, etc.).

– Per donar suport en els tallers i activitats que es realitzen al Centre de Dia, així com en les sortides externes amb els avis.

–  Per a desenvolupar el projecte AL TEU COSTAT  (acompanyament al domicili de  persones que viuen soles) i així trencar amb l’aïllament social, oferint suport emocional i seguretat.

– Perquè volem afavorir la inclusió de la gent gran amb dificultats, en situació de dependència i/o vulnerabilitat.

– Perquè volem promoure activitats per a potenciar la solidaritat intergeneracional.

– Per a millorar i reforçar les activitats del Centre de Dia i la vinculació amb la gent gran del casal d’avis.

– Per reforçar el nostre Servei de Transport Adaptat del Centre de Dia

– Per donar suport en tasques administratives, jurídiques i de comunicació.

Com sorgeix i quina és la missió del projecte “Regala somriures”?

La Fundació Ana Ribot, des dels seus inicis l’any 2001 quan va obrir les seves portes el Centre de Dia, ha comptat amb persones voluntàries que, de forma desinteressada, ens han acompanyat, donat suport i el seu temps per a tirar endavant el nostre projecte. Alguns dels voluntaris, que aleshores van començar a caminar al nostre costat, encara estan vinculats a la nostra entitat.

Un voluntari va ser el principal impulsor del projecte de l’entitat, actualment forma part del Patronat de la Fundació i ha estat una de les persones a qui l’entitat ha reconegut la seva trajectòria fent-li entrega del Premi “Un Gran Cor 2015”. Aquest guardó s’entrega a persones que per la seva dedicació i trajectòria personal envers els altres, han col·laborat a fer una societat millor.

Amb els anys la Fundació, que sempre ha apostat pel  voluntariat com una de les àrees a desenvolupar, va apostar per la recerca de recursos econòmics i humans per a tirar-lo endavant i arribar a tenir i mantenir un projecte sòlid i estable. És a partir de l’any 2013 quan comencem a pensar i redactar el projecte “Regala somriures”.

El projecte “Regala somriures” neix per fomentar l’envelliment actiu, promoure la participació comunitària de la gent gran i fer acompanyaments a domicili amb voluntaris, per a trencar amb la soledat, l’aïllament i altres situacions de risc social, mitjançant suport emocional i seguretat.

La Fundació creu en el voluntariat social, el de les persones. Aquell que a través de l’acompanyament i l’escolta activa volem difondre en el nostre territori; informar i sensibilitzar a les persones que es puguin sentir compromeses amb les necessitats que té la gent gran, captar-les, incorporar-les i acollir-les amb el compromís de l’entitat d’acompanyament als voluntaris, garantir la seva formació i valorar i reconèixer la seva tasca, tot en benefici de millorar la societat actual.

El projecte “Regala somriures” és el projecte de voluntariat social de l’entitat. Aquest projecte presenta diferents línies de treball que van des de la sensibilització social i promoció del voluntariat (social, intergeneracional, corporatiu, etc.) fins a altres línies d’actuació més concretes, com els acompanyaments a persones grans que viuen soles, i que poden presentar determinades situacions de risc social (aïllament, soledat, etc.), al qual anomenem “Al teu costat”. Altrament, realitzem accions de voluntariat vinculades a les activitats de la Fundació i del Centre de Dia, com per exemple la participació en els diferents tallers, actes i celebracions, servei del transport i altres actes de l’entitat.

El nostre objectiu és promocionar totes aquestes accions de voluntariat social a Pallejà i als municipis del voltant i, per extensió, a la comarca del Baix Llobregat.

Quin paper hi juguen les persones voluntàries?

El projecte és possible gràcies a les persones voluntàries que estan compromeses amb la gent gran i amb l’entitat. Comptem amb un total de 40 persones, actualment.

Els valors de solidaritat, altruisme i servei que formen part del nostre dia a dia estan presents en aquests voluntaris, dels quals n’hi ha un 30 % que porten més de 15 anys a l’entitat.

Ells formen part de l’equip humà de la Fundació i participen molt activament en la vida de  l’entitat, donant suport en:

• Accions de sensibilització del projecte, així com altres activitats que s’organitzen durant l’any (presentacions, xerrades, actes solidaris, diades, festes, etc.).
  • Donen suport en els tallers i activitats que es realitzen al Centre de Dia, així com en les sortides externes amb els avis.
  • Acompanyaments al domicili dels usuaris del programa “Al Teu Costat”.
  • Suport en el servei del Transport Adaptat del Centre de Dia.
  • Suport en tasques administratives, jurídiques i de comunicació.
  • Formació contínua i compromís amb el projecte de l’entitat.

Quins són els reptes de futur?

Considerem que amb totes les accions que hem previst i hem pogut realitzar des que vam iniciar el projecte “Regala somriures” l’any 2014, hem aconseguit arribar cada any a més persones. Cada any, al voltant de 6.000 persones han participat en les diferents accions de voluntariat previstes al projecte des de llavors.

Hem de continuar treballant per a la promoció del voluntariat social en l’àmbit de la gent  gran, la sensibilització a tota la població, el treball en xarxa, la formació dels voluntaris i el seu acompanyament en tot el procés, en treballar per aconseguir els recursos i suport indispensables. Volem seguir apostant pels acompanyaments a domicili de persones grans que estan soles, a través del programa Al Teu Costat, així com en la captació de nous voluntaris.

La nostra intenció és mantenir i consolidar les línies actuals del projecte i obrir-ne noves: voluntariat corporatiu, captació de voluntaris que donin suport a administració i serveis generals de l’entitat, fer extensiu en el territori el programa AL TEU COSTAT i aconseguir més recursos, en general, per millorar la qualitat de vida de les persones grans, a les quals atenem i estimem.